Kender du det? Du nærmer dig deadline for momsafregning, men du har overhovedet ikke styr på dine bilag eller dine udgifter. Så det ender med at du bruger hele natten på at få styr på det, og ender med at være en gnaven gammel forretningsdrivende de næste mange dage.
I stedet burde du udlicitere arbejdet, og koncentrere dig om at gøre det du er bedst til. Jeg har fundet nogle fordele ved at bruge en revisor eller bogholder til arbejdet:
1: Du kan koncentere dig om det du er bedst til
Jeg ved det godt: Det er lidt en floskel, at vi skal arbejde med det vi er bedst til, og betale andre for at lave resten. Men det er ikke desto mindre sandt. Når du arbejder på noget, som du ikke er så god til, går der tid fra det arbejde, som du kunne være brilliant til.
2: Du sluipper for dyre eller irriterende fejl¨
Har du helt styr på kredit og debit, og kender du lovgivningen? Er du super god til at gemme alle dine bilag, så du har dokumentation for udgifterne? Hvis du kan svare ja til det er du sikkert bogholder, og så giver dette indlæg ikke så meget mening. Men hvis du derimod ikke helt har styr på det, risikerer du en masse dyre fejl, når du selv forsøger dig som bogholder.
3: Du får en sparringspartner
Det er faktisk en god ide at dele dine ideer og have nogle at vende din forretning med. Her kan økonomiske rådgivere altså være en god ting – og du skal ikke forklejne værdien af en dygtig bogholder, som måske kan skubbe lidt til dig, hvis dine indtægter ikke står mål med udgifterne.
4: Du slipper for at spilde dit liv
Hvis du ikke er revisor eller bogholder er der nok en grund til det. Det er bare ikke skide sjovt at rode med bilag, posteringer, excelark og fedtede dankortkvitteringer. Så hvorfor ikke give den del til nogen, der synes at det er hylemorsomt?
No comments yet.