Uanset hvilket marked du opererer på, så er der altid tale om de samme faktorer, der påvirker salget, når man snakker B2B. I denne artikel har vi samlet en oversigt over de faktorer, som du bør holde mest øje med, når du sælger B2B.
Leveringen
Når man taler B2B handel, så er der også ofte tale om gentagende salg, og for at det skal kunne lade sig gøre, så er det selvfølgelig vigtigt, at køber har lyst til handle hos dig igen. Det kræver flere forskellige ting, men vigtigst af alt er næsten god leveringsservice. God leveringsservice indebærer eksempelvis, at den bestilte vare kommer til tiden, at leveringen står til en fair pris, at varen bliver leveret i ordentlig stand og i en acceptabel emballage, samt at varen leveres til et sted. hvor det er nemt for køberen at hente den. Leveringens betydning bliver tit undervurderet af sælger i B2B handel, og det kan altså medføre, at køber går til en anden sælger, for selvom varen er billig, så kan det ikke bruges til så meget, hvis varen ikke kommer til tiden, hvor køber står og skal bruge den.
Kvaliteten
Det giver lidt sig selv, at kvaliteten af det produkt, man har investeret i, skal være i orden, men det er faktisk ikke nok. For at købsoplevelsen skal kunne betragtes, som værende rigtig god, så skal varen være af høj kvalitet, og det skal være et ensartet produkt, som kunden får leveret ved hver eneste bestilling. Og her skal man altså gå helt ned i de små detaljer og sørge for, at der er ensartethed over hele linjen.
Servicen
Skulle der uheldigvis ske noget med den vare, som du har solgt til køberen, så er det enormt vigtigt, at der bliver taget godt hånd om situationen, så at den hurtigt kan blive vendt til noget positivt igen. Det kræver selvfølgelig god kundeservice, og her skal man være villig til at tilbyde sine kunder en ordentlig garanti på varen og en fornuftig returvareordning. Der er altid en chance for, at der er et eller andet, der går galt, når der handles med en vare, og det vigtigste er her at være forberedt, og at man kan komme godt ud på den anden side af situationen sammen med kunden, og at kunden stadig har lyst til at handle med en fremadrettet.
Prisen
Ligesom med kvaliteten så står det også klart for de fleste, at prisen på en vare er ret vigtigt, men her er det også meget vigtig at pointere, at prisen langt fra er alt. Hvis eksempelvis levering, service og kvalitet slet ikke er i orden, så kan dit produkt være nok så billigt – ikke mange vil gide investere i det, eller de vil i hvert fald næppe foretage gentagne køb hos dig.
Repaytio – Nem betalingsservice for B2B virksomheder
Handler du B2B, og mangler du en nem måde, hvorpå du kan administrere opkrævning samt betalinger? Repaytio er en betalingsservice for B2B virksomheder, som gør det nemt for dig som virksomhedsejer at komme igennem processerne med opkrævning og betaling af småfakturaer. Ønsker du at vide mere om Repaytio, så klik her.
No comments yet.